Tableau VS Power BI – איזה כלי BI עדיף?

תהליך הקמתן של מערכות BI פנים ארגוניות כולל מספר שלבים, בהם הגדרת צרכי הלקוח והאפיון העסקי, וכמובן גם הטמעה פיסית של הפלטפורמה בתוך הארגון או החברה.
תהליך ההתממשקות למערכות המידע של הארגון והפיתוח של מערכות ה-BI נעשה על גבי פלטפורמות ייעודיות.

שתיים מהפלטפורמות המובילות שמשמשות את מרבית הארגונים כיום הן Power BI ו- Tableau. באופן כללי, העקרונות המנחים של שתיהן דומה, והן משתמשות בכלי ניתוח מתקדמים ושאר פונקציות ייחודיות שעוזרות בניהול התהליכים העסקיים וניתוח נתונים בזמן אמת.

העובדה שלשתי הפלטפורמות ממשקים חופפים רבים, ושהן מציעות פעמים רבות פתרונות דומים ללקוחות, גורמת לרבים שלא להתעמק בייחודיות של כל אחת מהן.
עם זאת, בין שתי הפלטפורמות קיימים מספר הבדלים שדורשים מהעסקים הסתכלות רחבה על התמונה הכוללת טרם בחירת הפלטפורמה המתאימה שתשרת אותם בצורה אידיאלית.
השאלה שעוסקת התאמת המערכת הנכונה לארגון שלכם אינה חד משמעית, והיא תלויה בצרכים ובמטרות העסקיות שלכם, בתקציב ובפרמטרים נוספים עליהם נרחיב בהמשך.

Tableau – מהי

Tableau Software, או בקיצור Tableau, היא חברת תוכנה אמריקאית ותיקה שפועלת בתחום ה-BI משנת 2003. מוצרי החברה מאפשרים כרייה, עיבוד וניתוח של מידע בזמן אמת, תוך שימוש בכלי בינה עסקית מתקדמים.

פלטפורמת Tableau מאפשרת יצירה של גרפים והדמיות דינאמיות, הצגה אינטראקטיבית של נתונים (data visualization). היא מתממשקת בקלות למערכות המידע בארגון ועוזרת לעובדי הארגון ולראות ולהבין את הנתונים בצורה פשוטה שעוזרת בהתייעלות העסקית של הארגון.

כמה מילים על Power BI

פלטפורמת ה-BI המובילה מבית מייקרוסופט פרצה לעולם הבינה העסקית בשנת 2013, וחשפה בפני משתמשים וארגונים ברחבי העולם את הכלים המתקדמים ביותר לצורך ניהול יעיל וחכם של הארגון.

מדובר בפלטפורמה פרקטית ופונקציונלית במיוחד, שיודעת להתאים עצמה גם לשינויים עתידיים של הארגון, לנתח ולעבד נתונים שמצביעים גם על מגמות עתידיות.
מאחורי הפלטפורמה עומדת, מיקרוסופט, אחת מחברות התוכנה החזקות שבעולם, שמספקת לארגונים כלים חזקים במיוחד לניתוח ועיבוד נתונים, בצורה נוחה. בין היתר, מאפשרת פלטפורמת Power BI הצגה נוחה של הנתונים בצורת גרפים ודיאגרמות אינטראקטיביות, יצירת דוחות ודשבורדים בזמן אמת, מערכת התראות ועוד פונקציות מתקדמות אחרות.

Power BI – יתרונות מול חסרונות

למוצר הדגל של מייקרוסופט, שנחשב בעיני רבים לכלי ה-BI היעיל והפרקטי ביותר, קיימים מספר יתרונות בולטים על פני המתחרים בשוק:

  • הפלטפורמה יודעת להתחבר לכל מקורות המידע של הארגון, הצגת הנתונים בזמן אמת לכל משתמשי הארגון מכל מקום ובכל זמן.
  • פלטפורמת Power BI היא מבוססת אקסל, ומעצם היותה כזאת, היא נוחה ואינטואיטיבית יותר מפלטפורמות מתחרות. לאחר ההטמעה הראשונית של המערכת, משתמשי הארגון מתרגלים, בדרך כלל, בצורה מהירה לפלטפורמה ויודעים לתפעל ולשלוט בה כבר מן ההתחלה. המשמעות – תוצאות עסקיות כבר מההתחלה.
  • היתרון הכלכלי גם כן משמעותי. בהשוואה לפלטפורמת Tableau, העלות הכלכלית של השימוש ב- Power BI היא אפסית אל מול רמת הביצועים הגבוהה. הדבר הופך משמעותי עוד יותר מבחינה כלכלית עבור חברות או סטרטאפים קטנים / בתחילת דרכם שנשענים על פלטפורמות BI לניתוח עסקי.
    בסופו של דבר, הבדלי עלויות חודשיים למשתמש שעומדים בדרך כלל על 100 ₪ , יגרמו לחברות BI רבות להטמיע את פלטפורמת Power BI.

לצד היתרונות, חשוב לציין כי Power BI קיימות גרסאות מתקדמות (אהובות במיוחד על ארגונים גדולים), אותן יש להתקין בנפרד והן לא כלולים בהטמעה הראשונית של הפלטפורמה.
למרות שמדובר בהוצאה כלכלית נוספת, שדרוג הפלטפורמה, גם אם כרוך בהשקעה כלכלית נוספת, אכן יהפוך את ניהול הארגון לחכם ויעיל יותר באמצעות שימוש בכלי ה-BI המתקדמים ביותר שיש לשוק להציע כיום.

Tableau – יתרונות מול חסרונות

  • הפלטפורמה הקלאסית והוותיקה, שמציעה ניתוח מהימן ומדויק של הנתונים, כמו גם מעטפת תמיכה רחבה.
  • כלי ההדמיה של Tableau והמידע הגרפי שהיא מאפשרת להציג הוא ברמה הגבוהה ביותר. עם זאת, חשוב לזכור שלעיתים לא מדובר ביתרון, בייחוד במקרים בהם החברה מחפשת פתרון פרקטי ונוח עבור כל משתמשי הארגון.
    ואכן, השימוש בכלים של Tableau דורש אי אילו מיומנויות נרכשות, שכן תהליך ניתוח הנתונים אינו אינטואיטיבי ודורש הבנה יותר עמוקה של המשתמש או התערבות של אנליסט מומחה.
  • הוותק שצברה חברת התוכנה הופך את הקהילה התומכת שלה לגדולה הרבה ביותר. בכל שאלה, מענה או פנייה, קיימת מעטפת תמיכה רחבה שממשיכה להיבנות ולהתפתח משנת 2003.

מבחינת ביצועים, Tableau היא פלטפורמה חזקה ומוערכת. עם זאת, היא גם דורשת הקמה של מערך הדרכה והכשרה עם כניסתה לארגון, או לחילופין תמיכה מתמדת של אנליסטים מתוך החברה שיעזרו בהבנה וניתוח המידע שהיא מציגה.

לסיכום

בהסתכלות רחבה, ניתן לומר כי פלטפורמת Power BI אכן הולמת את האופי של יותר ארגונים ומספקת להם יותר פתרונות בהשוואה למערכת Tableau.

הן מבחינה כלכלית והן מבחינה תפעולית ופרקטית, מתאימה פלטפורמת Power BI למגוון גדול יותר של חברות בכל סדר גודל.
מלבד זאת, מציעה מייקרוסופט מספר כלים חדשניים וייחודיים: שאילתות בשפה טבעית (Q&A), תובנות מהירות מבוססות טכנולוגיות AI, הדמיות בהתאמה אישית למשתמש, ניהול אבטחה ברמה הגבוהה ביותר, לצד פלטפורמות חינמיות כמו Power BI Desktop שיכולים להיות שינוי מרענן לארגונים רבים שמבקשים להיכנס לעולם הבינה העסקית.

 

 

 

 

תוכן

רוצים לקרוא עוד? הנה עוד מאמרים דומים

תמונה לבלוג של power auto 1
מגמות החדשנות בעולם ההיי-טק הובילו להתפתחות מואצת של טכנולוגיות מתקדמות, כמו גם...
success-2917048_960_720
מגמות החדשנות בעולם ההיי-טק הובילו להתפתחות מואצת של טכנולוגיות מתקדמות, כמו גם...