שיווק

שיווק באמצעות POWER BI

שיווק יעיל הוא צורך חיוני לכל עסק. בלי שיווק, לא יישמעו עליכם ובלי שיווק יעיל, לא מרוויחים ולא צומחים. Power BI מסוגל לבצע אינטגרציה של מידע ממקורות מגוונים. זאת, כבסיס עבור הצגה נוחה, וויזואליזציה גראפית וניתוח מתקדם. מידע וניתוחים אלה, יכולים לשמש למטרות שונות, כאשר אחת החשובות ביותר היא שיווק. שיווק באמצעות Power BI, אשר נחשב כיום לאחד מכלי התובנה העסקית הבולטים ביותר. 

 גלו את כל הפרטים המעניינים על ההכנסות שלכם:

לנתח את הנתונים

שיווק הוא נושא שנוגע בתחומים רבים – את מה משווקים, היכן משווקים, כיצד משווקים, האם ובאיזו מידה זה "עובד" – היבטים רבים לנושא אחד. בנוסף, השיווק מתבצע כיום בערוצים רבים במקביל, כולל רשתות חברתיות ואפילו פלטפורמות שמופיעות ונעלמות בהתאם לאופנה האחרונה (למשל, פרסום באפליקציית TikTok).

מאיזה היבט שלא תרצו לנתח, תוכלו לתת ל- Power BI לסייע לכם ולהקל עליכם, להתעמק בנתונים. זה יכול להיות ניתוח מידע על לקוחות, על מוצרים, על סניפים ואזורים שונים ועוד. האם הייתם רוצים למשל, לנתח  ROI ( return of investment)
מפרסום בכלי מסוים או להשוות בקלות אחוזי המרה בכל כלי פרסום? ניהול שיווק באמצעות Power BI מאפשר זאת. Power BI מקל על התמקדות בעיקר, בין אם אתם מנתחים מידע ממקור בודד (נאמר מערכת דיוור) או מרכזים מידע ממקורות שונים ומציגים אותו ב-dashboard.

לקבוע מדדים שימושיים

כידוע, מה שאתם לא מודדים, אתם לא יכולים לשפר. בתחום ה-BI (תובנה עסקית או Business Intelligence) אלמנט שימושי מאוד הוא מה שנקרא Key Performance Indicator (או KPI). KPI מסייעים במדידה ובהבנה מהירה של נתונים. אלה יכולים להיות למשל, מדדים להצלחה בשיווק. נזכיר, כי "הצלחה" היא דבר שעשוי להיות מוגדר שונה אצל כל עסק. KPI מתמקדים בדברים החשובים ביותר, על פי הגדרתכם. למשל – כמה עלה להשיג כל לקוח או כיצד התבצע ניהול הרכש. מדדים אלה משמשים למטרות רבות, החל ממטרות נקודתיות דוגמת תגמול אנשי השיווק ועד מטרות על כמו התייעלות מתמדת.

לנהל לידים ביעילות

Power BI יכול לסייע לכם גם בנושא החשוב כל כך, של ניהול לידים. יעילות בניהול לידים מחייבת טיפול מסודר, שיטתי ויסודי. זה הוא תחום עסקי, שבו ממש חבל שלא למצות את הקיים. כי לידים מביאים ללקוחות, לקוחות מביאים הכנסות והכנסות חיוניות לרווחים. לכן חיוני כל כך לפעול ביעילות, כבר מהצעד הראשון בשרשרת הזו. בהתאם לכך, Power BI תאפשר לכם קודם כל לתעד באופן מסודר את כל המידע הרלוונטי לכך.

תוכלו לרשום למשל את מקור הליד, המצב הנוכחי של אותו הלקוח, לתעד ביסודיות את האינטראקציה איתו, מה הוא רכש ומה הוא בדק אבל נמנע מלרכוש ועוד. השגת לקוחות חדשים, חייבת לתפקד היטב מבחינת ניהול זמן – למשל שלא להתמהמה בחזרה ללקוח פוטנציאלי שמתעניין בשירותי החברה. Power BI יסייע לוודא, שהכול אכן מתנהל ביעילות, כך שהפוטנציאל מכל ליד ממוצה.

הדבר גם יתרום לתחושת הלקוח, שהוא עובד מול עסק יעיל ואמין. ישנם כמובן מגוון פרמטרים רלוונטיים בתחום זה, אשר ניתן למדוד ולנתח. זאת, מאחר שהדרך מליד ראשוני ללקוח קבוע, היא פעמים רבות ארוכה ומורכבת. בעסקים רבים, יש כאן פוטנציאל רב לשיבושים, אך מצד שני גם פוטנציאל רב להתייעלות.

להבין לעומק

התוצאה הכללית של שימוש חכם ב-Power BI, תהיה יכולת להבין לעומק את כל פעילות השיווק שלכם. כל היבט משנה שלה אשר בו תרצו להתעמק יהיה פרוס לפניכם לגישה והעמקה. בירורים שונים ושאלות ממנהלים, יוכלו לקבל תשובה מהירה וקלה מהרגיל. נזכיר, שאנחנו נמצאים בדיוק בעידן שבו עולם השיווק ממוחשב בצורה נרחבת ומפיק היקפי נתונים גדולים מאוד, כל הזמן.

אלה נתונים גולמיים, שבהם טמונים מפתחות רבים מאוד להתייעלות. הכול מתחיל מניתוח והבנה וכיום פשוט לא ניתן לעשות זאת ביעילות של ממש, ללא כלי עזר ממוחשבים.

הגרפיקה שעושה את ההבדל

המחשה גראפית של מידע, היא עוד אחת מנקודות החוזק של Power BI. בין אם זה ניתוח מידע באגף השיווק עצמו או צורך בהצגת מידע בפני ההנהלה וגורמים אחרים, תוכלו להפיק גרפיקה ברורה, נאה לעין ומרשימה. לא מדובר בהיבט אסתטי בלבד, אלא בכלי עזר חשוב להמחשה.

המרחק בין "ים של נתונים" באוסף גיליונות אקסל, לבין גרפים מעטים ונבחרים שהפקתם עם Power BI, הוא הבדל של שמיים וארץ. מדובר כאן על יעילות, חסכון בזמן, התמקדות בעיקר והדגשת הנקודות והמסרים שחשובים לכם ביותר.

לשפר תכניות לעתיד

בעזרת כל הניתוחים, המדדים והתובנות שהפקתם מהם, תוכלו לבנות תכניות פעולה טובות יותר לעתיד. נתוני העבר ישמשו כבסיס לצפי ולחיזוי. ככל שתצברו יותר נתונים עם הזמן ובעיקר, ככל שתנתחו אותם יותר ביעילות, כך תוכלו גם לשפר את דיוק התחזיות.

תכניות שתפיקו בהתאם לכך, תהיינה בעצמן בסיס למדידות וניתוחים עתידיים, ביחס ליעדים החדשים שתקבעו. כעת, יהיה לכם גם נקודת ייחוס טובה יותר, בעזרתה תעריכו אם התכניות החדשות הצליחו ועד כמה.

תוכן