מערכת לניתוח עולם המכירות
המערכת לניתוח עולם המכירות שפיתחנו על גבי Power BI מתחברת לכל מקור נתונים ולכל מערכת שאתם עובדים איתה (פריוריטי, חשבשבת, SAP ועוד) ויודעת לרענן את הנתונים בצורה אוטומטית, כך שתמיד יש לנו כלי עדכני לניתוח הנתונים שלנו. בנוסף, הכלי מציג את הניתוחים והתובנות באמצעות כלים ויזואליים ולא ע"י טבלאות שצריך "לחפור" בהן.
הגדלת מכירות, היא מטרה מרכזית של עסקים רבים מסיבות ברורות. אבל הגדלת מכירות בפני עצמה, איננה בהכרח צעד משתלם מבחינה עסקית. היא עשויה להיות כרוכה למשל, בשחיקת שולי הרווח ולבסוף אף בהפסדים. באמצעות Power BI, תוכלו לנתח נושא זה מהיבטיו הרבים ולהבטיח, שהמכירות מתרחבות באופן יעיל וחכם, אשר תואם למטרותיכם האסטרטגיות. כלי זה, מסייע לבצע:
הדרך להגדלת מכירות בעסק
מי קונה מכם? מי קונה יותר ומי פחות? עד כאן – שאלות שנשמעות פשוטות למדי למענה, לא? אבל מה ההבדל בין קהלים אלה? למה לקוח אחד שדומה למדי לשני, קונה משמעותית יותר, על בסיס קבוע? בעלי עסקים רבים יודעים, שכאשר מתעמקים בנקודות כאלה, נכנסים לעולם מורכב למדי.
יש כאן הרבה מה לבדוק, לחשוב, לנסות וכדומה. קל "ללכת לאיבוד" בין כל הנתונים הרבים ולחוש (ובצדק), שאין לכם תמונה ברורה. שאתם לא בטוחים בתשובות. תוכנת BI) Business Intelligence) של דאטה קור – תסייע לכם לנתח את המידע ולהפיק ממנו "תובנות עסקיות" מעשיות. בתחום זה, Power BI היה ועודנו אחד השמות הבולטים ביותר.
זיהוי מגמות
ניתוח מגמות, הוא דבר נוסף שניתן לבצע בעזרת Power BI באופן הרבה יותר קל. מדובר לא רק על ניתוח, אלא על המחשה.
כפי ש"תמונה אחת שווה אלף מילים", כך לפעמים גרף אחד ממחיש מצב או מגמה בצורה הברורה ביותר.
זאת, בשונה מ"נבירה" מייגעת בנתונים גולמיים. מי מלקוחותיכם רוכש יותר? אילו מוצרים נרכשים יותר? אם מדובר על מגמה קבועה ומובהקת, עשויים להיות כאן "רמזים" מהשטח, שכדאי מאוד לחקור. כי אם נבין למה הם קונים יותר, נדע כיצד לתמוך בהמשך המכירות הרחבות האלה ואולי אף לקדם התרחבות נוספת.
ניתוח רווחיות
ניתוח ביצועי אנשי המכירות, הסניפים השונים וכן הלאה, חשובים מאוד גם הם. כל פעולת מכירה ללקוח, היא למעשה תהליך מורכב למדי, שעשוי מאלמנטים רבים. כך שטוב שיש כלי דוגמת Power BI, אשר מקל על ניתוח המידע הגולמי הזה, ועל הפרטים השונים.
גם כאן – הבנה היא המפתח להתקדמות ופריצת דרך ובשביל הבנה, דרוש כלי עזר חזק. רווחיות כשלעצמה, היא לא דבר פשוט לכמת ובכדי להעריך אותה, צריך לקחת בחשבון פרמטרים רבים. טעויות בהבנת נושא זה, עלולות לעלות ביוקר. כמו כן, תוצאות של "בערך" אינן טובות מספיק, מאחר שמצוינות בעסקים ורווחיות, הולכות יד ביד עם הקפדה על הפרטים. להוציא את המקסימום מהקיים.
הגדלת מכירות באמצעות תכנון משופר
אם מטרתכם היא הגדלת המכירות, אחת השאלות שתשאלו את עצמכם בוודאי היא, מה עוד כדאי להציע ללקוחות? ניתן לנתח את היסטוריית פעילות כל לקוח וכן גם את פעילות העבר של קונים דומים לו. אגב, דומים לו מאיזו בחינה? זו היא שאלה נוספת ששווה התעמקות (מה הפרמטרים אצל הלקוח, שקשורים במידה הרבה ביותר להחלטות הרכישה שלו?).
על יסוד ניתוחים כאלה, תוכלו להציע ללקוחות הקיימים מוצרים או שירותים נוספים: Remarketing, Targeted Recommendations, "המלצות תוכן" ועוד – יש שיטות וגישות רבות לשווק עוד לאותם הלקוחות. אבל הכול מתחיל מניתוח הקיים.
חשוב לזכור את התובנה הידועה, לפיה משתלם יותר להשקיע בשימור לקוחות קיימים, ביחס להשקעה הנדרשת לשם הבאת לקוחות חדשים. ה-ROI (Return On Investment – החזר ההשקעה) בכך טוב יותר. כמובן, אנחנו לא אומרים שלא כדאי לעבוד על הגדלת מכירות באמצעות הבאת לקוחות חדשים. הנקודה היא, שלרוב משתלם עוד יותר מכך, למקסם את ההכנסות מהלקוחות הקיימים.
טיפול בנטישת לקוחות
כאמור, משתלם יותר להגדיל מכירות ללקוח קיים, מאשר לנסות למכור ללקוח פוטנציאלי. היבט משנה משמעותי מאוד לכך, הוא שחיוני לצמצם נטישת לקוחות, מאחר שאם איבדתם את הלקוח, איבדתם גם את כל ההכנסות הפוטנציאליות ממנו בבת אחת.
יותר מכך – לקוח נוטש, הוא גם פעמים רבות מקור מתמשך לביקורת שלילית על העסק, כך שמשתלם לצמצם נטישות, מהיבטים רבים. לא רק מכירות. כיצד Power BI יכול לסייע בכך? ישנם אינדיקאטורים שונים, לכך שלקוח מתלבט אם להפסיק לרכוש מכם ספציפית או אולי להפסיק בכלל לרכוש את המוצרים או את השירותים שבהם מדובר.
הדבר עשוי להתבטא בצמצום המכירות לאותו לקוח, בבת אחת וללא הסבר. אם יש לכם נתונים על שימוש של הלקוח באתר שלכם, אינדיקאטור כזה יכול להיות כניסה לעמודים באתר שעוסקים בהפסקת השירות שאתם מספקים או בביטול הזמנה. ניתן לנתח נתונים מחנות מקוונת, בכדי להבין מדוע לקוחות מסוימים נוטשים את "עגלת הקניות", לפני ביצוע הרכישה.
המפתח בכל מקרה, הוא כאמור ניתוח לשם הבנה לעומק. מה שמבינים, ניתן לנסות לתקן. כמובן, הניסיון צריך להיות מלווה במדידה, שלאחריה ניתן להשוות לנתונים הישנים וכן הלאה, עד להשגת המטרה (הגדלת מכירות במקרה זה).
זיהוי חריגות
לדעת מה אתם בדיוק מחפשים בתוך המידע, זה דבר אחד. היבט אחר, מעניין ושימושי מאוד, הוא לזהות חריגים שלא ידעתם בכלל שנמצאים שם. שימוש במערכת Power BI מאפשר לכם להתעמק בהיקפי מידע גדולים במיוחד, לפלח אותם בדרכים שונות, להציג אותם באופנים גראפיים מפשטים ועוד. כתוצאה מכך, "קופצים לעין" לעתים קרובות דברים חריגים. זו יכולה להיות למשל מגמה של צמיחה לא צפויה במכירת מוצר, שעד כה לא הצליח במיוחד. אם בסניף מסוים הוא פתאום פופולארי מהרגיל, כדאי לבדוק למה.
ייתכן למשל שהתפתחות מקומית באותה העיר, אולי בכלל מצד מתחרים, הביאה למגמת עניין גובר במוצר זה דווקא. זיהוי מוקדם של תופעות כאלה, מאפשר "לעלות על הגל" ולמנף זאת בצורה חכמה. למשל להעריך את המשך המגמה ובהתאם, להבטיח שיש לאותו הסניף מלאי מספיק. מצד שני, אם לא קולטים התפתחויות כאלה, עשויים להפסיד מכירות. זאת אגב, לא רק בטווח המיידי. זאת, מאחר שמי שחיפש את המוצר הזה שפתאום באופנה ומצא אותו רק אצל המתחרים, עשוי להישאר אצל המתחרים.
ניתוח יעדים
חברות בונות תקציב שנתי על סמך יעדי המכירות ובפרט חברות ציבוריות, שעל בסיס יעדים אלה נקבעים שווי המניה שלהן. אי עמידה ביעדים אלה, פוגעת באמינות וביכולות למשש יעדים שהחברה הכריזה עליהם. היכולת לנתח את יעדי המכירות לפי לקוחות, סוכנים, סניפים קטגוריות ומוצרים, מאפשרת לזהות בזמן אמת את ה"חולייה החלשה", שגורמת לאי עמידה ביעדים ומאפשרת לסוכנים ולמנהלים לטפל בבעיה בזמן אמת ולא אחרי שנסגרה תקופת היעד (שנה או רבעון בדר"כ).
זהו כלי חשוב שכל סוכן צריך, המאפשר להציג לו בזמן אמת היכן הוא עומד מול היעדים שלו. כאשר נתוני היעדים והמכירות תמיד זמינים לסוכן מול העיניים, פסיכולוגית זה מדרבן אותו לעמוד ביעדים ולהבין איפה הוא נמצא ביחס לסוכנים אחרים.
בליגה של הגדולים
כפי שהבנתם עד שלב זה, שימוש ב- Power BI מחזיר את עצמו עם הזמן ובגדול. הדבר תלוי רק בכם. ניתוח היקפי מידע גדולים, היה ועודנו אחד ה"סודות" הלא סודיים של אינספור עסקים מובילים בעולם. Power BI מביא גם אליכם יכולות אלה, בעלות שווה לכל נפש. אם מדובר בהגדלת מכירות, גם לכם יש "ביג דאטה" – היקפי נתונים גדולים מאוד, אשר מצטברים בקצב גבוה. מידע זה הוא למעשה נכס עסקי מהמעלה הראשונה. זאת, בתנאי שתדעו לנצל אותו.
מעוניינים להגדיל את המכירות בעסק? – פנו אל חברת בינה עסקית (BI) עוד היום.
לקביעת שיחת ייעוץ לחצו כאן