מערכת בינה עסקית – ניהול עסקים בצורה חכמה

מגמות החדשנות בעולם ההיי-טק הובילו להתפתחות מואצת של טכנולוגיות מתקדמות, כמו גם להקמתן של חברות סטרט-אפ חדשות, שצצות מדי יום כמו פטריות אחרי הגשם.

במקביל, תהליכים אלו מאותתים לנו גם על שיאו של עידן המידע ועל השימוש ההולך וגובר של עסקים וארגונים בטכנולוגיות מידע מתקדמות.
בבסיסו של ענף טכנולוגית המידע, נמצאת הבינה העסקית, שמהווה את העוגן המנגנון המניע של התהליכים העסקיים שמתרחשים בתוך ארגונים וחברות BI.

מערכות הבינה העסקית (BI) מאפשרות לארגונים רבים לעבור להתנהלות עסקית חכמה ויעילה יותר תוך שימוש בטכנולוגיות כריית ועיבוד מידע מתקדמות, ולהיות בשליטה מלאה על תהליכי קבלת ההחלטות. עם הכוח האדיר שטמון בפלטפורמות ה-BI, נראה שבעתיד הקרוב הן יוטמעו בעוד ועוד ארגונים ויהפכו לסימן ההיכר של התרבות העסקית בעולם כולו.

מערכת בינה עסקית – מהי וכיצד היא עובדת?

הצורך הגובר של חברות ועסקים רבים בניתוח מהיר, יעיל ואיכותי של מידע ונתונים בזמן אמת הוליד את פלטפורמות ה-BI המתקדמות. מערכות ה-BI ניתנות לתפעול בצורה פשוטה, מאפשרות התממשקות נוחה ואינטואיטיבית לכל מערכות המידע של הארגון, ואולי חשוב יותר מכל – מבטלות את הצורך באנשי IT לצורך ניתוח נתונים וכריית המידע.

מושג הבינה העסקית משלב בתוכו שני תחומים עם ממשק משותף – התחום העסקי והתחום הטכנולוגי. השילוב של שניהם בתוך טכנולוגיית BI מרכזית מאפשר ניתוח ועיבוד מדויק ומהיר של נתונים בזמן אמת, שעוזר בתהליכי קבלת ההחלטות ובתפעול השוטף של כלל התהליכים הארגוניים והתפעוליים.

מבחינה פרקטית, מוטמעת פלטפורמת ה-BI (במקרים רבים מדובר בטכנולוגיה מבוססת ענן) ומתממשקת עם כל מקורות הנתונים ומערכות המידע של הארגון. באופן זה, מוזרם כל המידע הארגוני והנתונים השוטפים דרך פלטפורמה מרכזית אחת.
במקביל לתהליך ההטמעה והפיתוח של מערכת ה-BI, ההיבט העסקי, שמנוהל על ידי אנליסטים ומומחים עסקיים, אחראי לאפיון העסקי והגדרת הצרכים של הלקוח. במילים אחרות, את הפלטפורמה צריך להתאים לארגון בהתאם לדרישות השוק ולמטרות החברה: גידול במכירות, שיפור קשרי הלקוחות, מעבר לשיווק אגרסיבי יותר וכן הלאה.

לסיכום, את מערכת הבינה העסקית ניתן להגדיר כמנוע המרכזי תחתיו נמצאים כל תהליכי אחסון הנתונים, תהליכי האינטגרציה והטיוב שלהם, ניתוח הנתונים, יצירת דוחות, שימוש בכלי הדמיה מתקדמים, דשבורדים וכלים לביצוע אנליזות מתקדמות לנתונים שמסייעות לארגון להפיק תובנות עסקיות ולצמוח.

אילו פתרונות מספקת פלטפורמת ה-BI לעסקים?

חשיבותה של הבינה העסקית עבור כל ארגון ששואף להתקדם ולהתנהל בצורה חכמה ויעילה יותר היא עצומה. החל מבקרת תהליכים, קבלת החלטות בזמן אמת, הגדלת המכירות, ושיפור הביצועים הקיימים של החברה, ועד בקרה בזמן אמת על התקציב השנתי ועמידה ביעדים האסטרטגיים, הבינה העסקית היא קרש המקפצה עבור הארגון כולו.

היישום הטכנולוגי מאפשר התמודדות עם מגוון אתגרים ובעיות באמצעות כלים מתקדמים, אליהם נחשפו חברות ה-BI רק בשנים האחרונות.
מן הצד האחד, לבינה העסקית יכולות להיות מטרות ספציפיות וממוקדות, אותן מגדירים מנהלי החברה והמומחים העסקיים טרם הטמעת הפלטפורמה. מטרות אלו יכולות להיות קשורות בהאצה ושיפור של תהליכים קיימים (הזמנת חומרי גלם וקיצור זמני שרשראות האספקה לדוגמא), יצירת תחרותיות מול חברות מתחרות, איתור כשלים נקודתיים בתוך הארגון (כשלים תפעוליים בקו הייצור לדוגמא), ועוד תהליכים רבים אחרים.

במקביל, הבינה העסקית יכולים גם לשמש את הארגון בתור הפלטפורמה המרכזית, שעליה הוא יישען מעתה והלאה. כאשר מדובר בתהליך מסוג זה, תהליך הפיתוח והגדרת הצרכים צריך להיעשות מתוך הסתכלות עסקית רחבה הנוגעת בכל ההיבטים העסקיים והטכנולוגיים של הארגון.
הפתרונות אותן מספקת מערכת הבינה העסקית הן מגוונים וכוללים, בין היתר, את הגדלת המכירות מעקב על הרכש והמלאי, ניתוח תהליכים שיווקיים (יחס המרה, לידים ועוד), מעקב ובקרה על התקציב מול הביצוע, מעקב על יעדי שירות הלקוחות (עמידה בזמנים, תפוקת השירות), מעקב ובקרה על הייצור, התפעול והלוגיסטיקה, וכן מעקב ספציפי אחר פרויקטים חד פעמיים או זמניים.

שליטה בעסק בצורה פשוטה וחכמה

נראה שאחד מהיתרונות הבולטים של מערכת הבינה העסקית היא הקלות והפשטות שבניהול התהליכים. פלטפורמות BI מאפשרת התממשקות נוחה ואינטואיטיבית לכל עובדי החברה. על ידי שימוש בכלים פרקטיים, וללא צורך בידע מקדים בשפות תכנות, מאפשרת הפלטפורמה ניהול שוטף, בקרה ומעקב על כל התהליכים בזמן אמת ובכל רגע נתון.

אלו הופכים את הבינה העסקית לכלי האידיאלי עבור מנהלי ארגונים, שמבקשים להטמיע את חזונם ולקדם את הצרכים ואת המטרות של הארגון שלהם בדרך פשוטה, חכמה ויעילה.

 

 

 

 

 

תוכן

רוצים לקרוא עוד? הנה עוד מאמרים דומים

תמונה לבלוג של power auto 1
מגמות החדשנות בעולם ההיי-טק הובילו להתפתחות מואצת של טכנולוגיות מתקדמות, כמו גם...
success-2917048_960_720
מגמות החדשנות בעולם ההיי-טק הובילו להתפתחות מואצת של טכנולוגיות מתקדמות, כמו גם...